מה מיוחד ב-ADFIX?

אנחנו עובדים בצורה בינלאומית בכל הקשור לבניית SEO לאתרי e-Commerce, ומסרבים לעבוד על מספר מצומצם של קטגוריות ומוצרים. אנו שמים דגש על ייעוץ, ויחד עם הלקוח מוצאים את הפתרונות הנכונים שיעזרו לפיתוח העסק בצורה האופטימלית ביותר.
המון בעלי חנויות אונליין עושים את הטעות הנפוצה עם SEO – בררנות. כל האופטימיזציה נעשית על קומץ ממוצרי האתר, וגם יש נטייה להשמיט הרבה פרטים מההצעה המקורית. כיום, SEO הוא כה משמעותי שלא ניתן להגביל אותו לסוג פעולה אחד בלבד.
בנוסף, מיצוב בררני לחנות עלול להשפיע על מוניטין החנות (Reputation) ולגרום לירידה במכירות כתוצאה מכך.
ADFIX שמה לעצמה למטרה לטפל בדיוק בבעיה זו.

כובע לבן (White hat SEO) - חנות אונליין עם ADFIX

הגדרת יעדי שיווק והיקף הפרסום (KPIs)

הדגש העיקרי אותו אני מקדשים בעת הגדרת יעדי הפרסום הוא הבנת התהליכים העסקיים של הלקוח.

הבנה זו נותנת לנו מידע מפורט: באילו מוצרים הלקוח מעוניין להתמקד ולמכור, וגם תכנון הצעדים לפעילות העונתית בהתאם למותג. זה גם השלב בו מקבלים החלטות לגבי תהליך המיצוב והתמיכה בו דרך קמפיינים אחרים, כמו AdWords ופרסום במדיות חברתיות.

ניתוח ואנליזה נתוני חנות האונליין

האנליזה הראשונה מאוד מפורטת ומקיפה, וכוללת מספר רב של שדות טכניים (on-page) כמו תיוגי meta, תוכן, תמונות, תפקוד מנוע החיפוש על ידי לינקים ידידותיים, סינון מוצרים, סידור מוצרים וכו'.

אנו מנתחים גם נתוני off-page, כולל נוכחות במדיות החברתיות, אופטימיזציה ברשימת Google My Business, וכמו כן גם אופטימיזציה של הפרופיל של הקישורים המובילים לדומיין.

Analysis of the online store

ניתוח נתוני מתחרים

שלב נוסף והכרחי הוא ניתוח נתוני המתחרים לעומק. זה מאפשר לנו לקבל החלטות בנוגע ליתרונות הלקוח שלנו בהשוואה למתחרים בנו שאים שונים כמו רמת היכרות עם המותג (Brand recognition), היקף ההצעה, וכמו כן גם כמות התוכן ורכיבים נוספים המשפיעים על ערך האתר.

כדי לערוך אנליזה מקיפה כזו אנו משתמשים בכלים חיצונים כמו SEMrush, Aherfs, Screaming Frog ו-MajesticSEO.

Analysing the competition

אופטימיזציה מקיפה

בשלב הראשון אנחנו עושים אופטימיזציה לדפים העיקריים של האתר - דף הבית, קטגוריות ראשיות למוצרים, Head section של האתר, כותרות ועמודי תוכן.

Comprehensive optimisation

דוגמא ליעילות הפעולות אותן אנו מבצעים

לקוח של AdFix, מתמחה בייצור ומכירות של דלתות וחלונות.

Sunlux
image marker 1

01.

סאקאי לקוח של AdFix, מתמחה בייצור ומכירות של

מניתוח נתונים ראשוני הסקנו בבירור כי יש להחליף לאתר דומיין, כיוון שלא משנה איזה מיצוב מחדש היינו מבצעים, היסטוריית הפרופיל הייתה כה נחותה שכל פעולה היתה מציבה את האתר בסיכון. הצענו גם לשנות את מנוע החנות לחלופה ידידותית יותר המאפשרת יכולות עריכה, כמו XXX, כיוון שללקוח היתה חנות מבוססת SaaS בעבר.

image marker 2

02.

Aims and scope of the promotion / 01.01.2015

הגדרת מטרות והיקף הפרסום. המטרה העיקרית היא להגדיל את המודעות למותג ואיתה את התנועה לחנות (traffic), התנועה המוגברת תשוקף ביחסי המרה טובים יותר (Conversion rates). התחלנו גם קמפיין ב-Google Adwords. מילות המפתח שנבחרו לקידום כחלק משירותי ה-SEO היו: XXX.

image marker 3

03.

Optimisation and link building / 01.03.2015

בניית לינקים מחדש ואופטימיזציה / אופטימיזציה מקיפה לכל האתר והחלת לינקים בעלי ערך רב לאתר. תוך 4 חודשים מרגע התחלת פעולות ה-SEO שלנו ראינו תוצאות - תנועה מוגברת משמעותית באתר.

image marker 4

04.

תוצאות ראשוניות

p>הטבל מציגה גדילה חודשית במספר המשתמשים באתר. מיקום מילות המפתח 2019 - 2020.

image marker 5

05.

בנייה מחדש של האתר/ 01.12.2019

We’ve conducted another optimisation, more link building, along with key word modification.

image marker 6

06.

Last but not least!

Currently, the client is one of the best recognised window manufacturers in the UK. However, we are not slowing down our pace and since January, we’ve been working on a modernised website in order to reach even greater levels of traffic in the context of upcoming changes – mobile first and speedup update.

CHECK OUT OTHER CASE STUDIES!

Which platforms do we work with?

There are a number of possibilities when it comes to having an online store – we mainly work with Presta Shop, Magento, Spreecommerce, Shopify and Woocommerce. We have the most experience with them and we can vouch for their quality and ease of use when it comes to SEO!

Magento

Magento

One of the most popular open-source platforms available, Magento is the perfect choice for any e-commerce solution. With a very flexible cart system and plenty of customisation options, it is one of the most versatile platforms on the market.

Shopify

Shopify

One of the most popular, paid, cloud-based solutions on the market. Despite the lack of access to the “files”, the advanced management panel allows us to implement many changes to a website. If nothing else, we can use it to provide support with optimisation guidelines.

Spreecommerce

Spreecommerce

An open-source e-commerce platform, SpreeCommerce is a comprehensive tool that is often chosen for its ease of use. Through the use of various extensions and 3rd party intergrations, its functionalities are nearl-endless. It uses Ruby on Rails as its basis, which helps greatly simplify processes and speed up delivery.

PrestaShop

PrestaShop

One of the most popular shop engines in the UK and Europe. The free open source code allows us to implement non-standard modifications. Our vast experience with the engine has allowed us to prepare readymade elements for source code.

WooCommerce

WooCommerce

An intuitive and light add-on to the popular WordPress blog. Often used for managing smaller shops and configuration products. The open source code also allows us to implement many non-standard modifications for positioning purposes.

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

נכון לעכשיו, קיימים פתרונות רבים בתחום המסחר האלקטרוני בשוק בחינם וגם בתשלום, ולכל אחת מהחנויות הללו קיימת אפשרות ליישם את תהליך המיצוב. בתשלום, ולכל אחת מהחנויות הללו קיימת אפשרות ליישם את תהליך המיצוב. לגבי התהליך עצמו – אנו יכולים למצוא ללא מאמץ כמה פתרונות שיהיו יותר "ידידותיים לקידום אתרים", והייעול המלא שלהם יתאפשר ללא הוספת עלויות נוספות הנובעות מהנחיות האופטימיזציה.

This is why it’s worth discussing what shop engine you’ll choose with an SEO specialist. This is especially true if you want the fastest results without any additional costs related to things like following optimisation guidelines by the shop engine designers. It’s a good idea to choose an open source solution, or at least one that allows for you to edit the engine files on your own.

Below is a list of elements, the verification of which can help you limit the costs of optimisation:

  • Access to key html markers from the management panel level: meta title, meta description, meta robots, as well as generating these values automatically,
  • Automatically redirecting URL addresses or option to manually implement them – particularly important in the event of changing the shop engine,
  • Option to implement category descriptions,
  • Access to engine files (cloud shops),
  • Option to manage the robots.txt and sitemap.xml files,
  • Analytical modules, e.g. Google Analytics,
  • Managing friendly product URLs,
  • Graphics optimisation.

A proper store’s category structure plays a crucial role in the positioning process. The search engine algorithms can effortlessly determine how many products there are in the shop, which is why proper categorisation is particularly important if we care about the more general ones or those from the “long tail”.

Considering the two shop types, the structure may look as follows:

a) Flat structure – recommended for monothematic shops, e.g. if you’re offering only planters – there are no other additions. This type of assortment doesn’t require the creation of a “planters” main category followed by subcategories. What is an option worth considering is creating a division into distinct categories, e.g. ceramic planters, plastic planters, etc.

Website tree diagram:
– level 0 – main page
– level 1 – ceramic planters, plastic planters, contact, cart, blog
– level 2 – blog entry

b) Tree structure – similar to a tree, this structure has many branches. This approach is ideal for a shop with a wider assortment of goods, e.g. electronics – on offer, they’ll usually have television sets, home cinemas, DVD and Bluray players, tuners, mp3 and mp4 players, etc. In this case, a given product should be placed in a main category as well as subcategories. These will be more detailed and more useful for simpler phrases from the long tail.

Website tree diagram:
– level 0 – main page
– – level 1 – TVs, tuners
– – – level 2 – 4K TVs, HD TVs, curved TVs

Keep in mind that you shouldn’t duplicate category names by, for example, creating subcategories based on manufacturer names or screen dimensions on the next level of the “4K TV” category – for that, you need product attributes and a filtering mechanism.

The first operation that must be performed is undergoing the whole shopping process at the shop, as well as a verification to determine whether there are any errors hindering purchase. If there have been no errors in the process, it might be a good idea to have someone else click through the shopping process and give you their insight regarding the difficulties in the shopping process. You can also use a tracking app in order to verify which stage of the process it gets terminated.

The number of steps can also be a key factor. The most common ones involve 1, 3 or 5 steps for order completion. This is also an element that should be modified – limiting the number of steps should reduce the numbered of abandoned carts.

Moreover, keep in mind that, besides users, your website is also browsed by search engine robots and some of the carts abandoned may be the result of their operations. In order to prevent that, you can add a “rel” attribute with the “nofollow” value on the “add to cart” link as well as lock the ability for Google to index pages related to order realisation.

The ability to write a review and rate it by a user can greatly improve a website’s evaluation by algorithms and other potential clients. This solution is also valuable from the point of view of the positioning process.

What do reviews and ratings give me?

  •  a proper marking of expanded fragments will ensure that additional elements will show up in organic results, e.g. stars, product evaluation or information that the product has been reviewed by someone,
  • additional product information should encourage a user to a purchase. They won’t have to leave your website in order to find a product review,
  • you gain additional content.

According to the current Google guidelines for webmasters and messages about a lack of safe connection on various browsers, it is recommended that an HTTPS protocol be used, especially in the case of online shops that utilise forms for data transmission.

Keep in mind, however, that the website must be properly optimised to use the HTTPS protocol. If you’re using a protocol globally, redirect all your addresses to one version, e.g. https://bbc.com

Of course, there is no need to utilise an HTTPS protocol on all subpages. It’s enough if it’s used on all subpages utilising forms, e.g. ordering page/cart, logging into the shop.

NOT ENOUGH SALES? CONTACT US!

We can help your e-commerce grow and earn more money!
Just use contact form or book a free website live audit with our expert.

קראתי את מדיניות הפרטיות ואת המדיניות בנושא קובצי Cookie ואני מסכים/ה להן. מדיניות פרטיות

up button
צרו איתנו קשר